Çarşamba, Eylül 20, 2006

Kendinden deterjanlı VL'ler, hijyen sağlayan tekkartlar...

X devlet hastanesinin Y departmanında çalışan yakın bir arkadaşım var. Kendisiyle son görüşmemde konu pek tabii döndü dolaştı ikimizin çalışma hayatının kesiştiği noktaya, yani ilaç sektörüne, firmalara, tanıtım faaliyetlerine geldi. Mümessillerin çalıştığı materyallerin doktorlar tarafından okunmadığı, zaten herkesçe bilinen ve tartışılan bir konu. Ancak insan kendi hayatından, bilfiil ilişkide olduğu bir insandan duyunca daha bir garip oluyor. Bir sektör efsanesi olmaktan çıkıyor konu, ete kemiğe bürünüyor. Ben 'İşte o okunmayan materyalleri biz hazırlıyoruz, onlar için kafa patlatıyoruz, hatta ben yazar/redaktör olarak noktaydı virgüldü epey bir çile çekiyorum, tekrar tekrar okuyorum -anlasam da, anlamasam da- bu garip dili Türkçemizin dİl bilgisi kurallarına uydurmaya çalışıyorum' diye anlattım durumumu. 'AAAA, AMA BİZ ONLARI MASAYA SERİYORUZ, SONRA DA MASAYI SİLİP ATIYORUZ...' tepkisini alınca, gereçekler dünyasına çakılışım pek üzmüş olacak ki arkadaşı, 'Aman ben sizin hazırladıklarınızı asla kullanmam, kullandırtmam bundan böyle, madem senin emeğin var' diyerekten kurtarmaya çalıştı zavallım durumu.

Eh reklamcı aklı tabi, çalışıyor ne kadar ANLAMSIZ yere de olsa. Ben de düşündüm ki, madem böyle bizim bilmediğimiz bir işlevi varmış hazırladığımız materyallerin, bu fonkisyonlarına uygun üretelim onları, farkın alasını yaratmış oluruz. :o)

Önerimin medikal iletişime yeni bir soluk getirip, onu düştüğü yerden kadıracağına gönülden inanıyorum.

1 Comments:

Blogger polente said...

Mirim,

üzerini pvc ile kaplasanız misal, ya da daha sert bir materyel ile böylece amreikan servis olarak kullansalar, hem işlevsel olmaz mı?

11:59 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home