Pazartesi, Ağustos 25, 2008

özveri, zam, tatmin ilişkisi

bir tatil sonrası daha sizlerleyim sayın ÇY. her tatil sanırım bir iç muhakeme vesilesi oluyor. sonrasında yeni yeni gözlemler, tespitler ile dönüyorum huzurlarınıza. bakınız tatil ne kadar faydalı bir müessese.
artık işimizde manevi tatmin olayını çoktaaan geçmişim, bari maddi yönden tatmin olmanın bir yolu yok mudur diye bir düşünce aldı beni? biliyorsunuz zam denen şey bu camia patronlarının çoğuna ters. bu yüzden maaş artış yöntemi olarak çoğunluk transfer yoluna başvuruyor, yolunu buluyor. nasıl olsa iş her yerde iş, müşteri her yerde kanırtıcı, mesai desen yakın akrabamız, tebdili mekanda hem ferahlık hem zenginlik olur, değil mi? yani en azından bu kadar 'özveri' karşılığı beni şimdiki bağımlı (anne-baba bazlı) hayatımdan çekip çıkaracak bir miktar para geçmeli elime ki ben bu accaip yaratıcı reklam yazarlığını yapıcam diye başkaları da kendi hayatından özveride bulunmak zorunda kalmasın. misal baba diye seslendiğim 60'ına merdiven dayamış insan her pazartesiden cumaya sabahın 8'inde işbaşı yapmamalı! gidip canının çektiği ege kasabasında özlediği hayatı yaşayabilmeli. ne dersiniz ÇY, hatta sektörün, yaratıcılığın falanın filanın canı cehenneme deyip, paranın götürdüğü yere mi gitmeli???

4 Comments:

Blogger polente said...

Evet, kesinlikle öyle. Ben sadece ve sadece para kazanmak için çalışıyorum. Hem böyle olunca da hiç gözüm arkada kalmadan işi de bırakabilirim çünkü zaten yeterince kazanamıyorum, işi bırakınca da bir kaybım olmuyor dolayısı ile.

11:14 ÖÖ  
Blogger eda kemal said...

yine de o kadar kolay olmuyor azizim. öyle bir sistem kurulmuş ki, öyle arkana bakmadan çıkmam namümkün. hemen size işsiz bir sürü insan olduğu, ekmeğin aslanın ağzında olduğu, kriz beklentileri ve uzun sürebilecek işsizlik dönemleri hatırlatılıyor ve bu konuşma 'en azından bir işin var' diye sonlanıyor. hatta 'bak filanca parasını alamamış, falancanın da sigortası düşük ödeniyormuş' şeklinde destek önermeleri sıralanıyor ta ki siz 'yeter üleyyynn! tamam çalışacam köpekleşecem pesss' diyene dek :)

12:09 ÖS  
Blogger polente said...

Evet ne yazık ki öyle olmakta, en canlı örneği değil miyiz her birimiz. İşimizden memnunsuz, maaşları düşük, beni ekstra sigortam minumumdan ödeniyor. Ve kabarık faturalar yüzünden burda çivilenmş durumdayım.

Geçecek ...

1:25 ÖS  
Blogger patrick bateman said...

umarım geçecek ama sadece ne zaman diye sormak istiyorum... :(
dertlendim ulan!!!

2:42 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home