Perşembe, Eylül 28, 2006

iş yeri güvenliği ve kazalardan sakınmak

Bugün bu ofiste -ve muhtemelen çoğu ajansta- oldukça zorlayıcı olan bir husustan bahsetmek istiyorum: İş kazaları. Başka bir iş kolunda, mesela inşaatta baret takmak, adımlarını sakınarak atmak vb önlemlerle üstesinden gelinebilecekken bu durum, bizim gibi sektörlerde genelde sinirsel kazalar söz konusu olduğundan farklı önlemler gerekebiliyor. Tabii ki işin içinde insanlar ve onların psikolojileri olduğundan bazen ne yaparsanız yapın, kazaları önlemek ya da etkisinden sakınmak mümkün olmuyor. Ben mesela hissediyorum sinir sistemimde bir deformasyon başladığını. Bazen hissizleşiyorum, normal şartlar altında tepki göstermem gereken bir olay karşısında boş bir bakış ve bununla uyumlu bir tavır takınıyorken yakalıyorum kendimi; bazen de hiç olmadık yerde abuk subuk bir nedenle tamamen ilgisiz bir insana bağırıp çağırabiliyorum. Daha kolay sinirlenir oldum, en ufak bir şey moralimi bozabiliyor ve gitgide hiçbir şeyin daha iyi olamayacağına dair bir his teslim alıyor beni. Aman tanrım neler oluyor? Acil önlem paketi hazırlamak gerekiyor. Bu paket, masaüstüne yerleştirebilecek sakinleştirici, komik materyaller (garfield ve bilumum sevimli çizgi film kahramanı wallpaper'ları mesela), limewire'dan indirilen hareketli şarkılar içerebiliyor. Ya da 'çalışmak yorar' blog'u mesela -reklam yapayım azıcık :P-, kulaklık kullanmaya alışmak -müzik dinleme amaçlı değil, TIPA niyetine daha çok-. Kısaca daha çok soyutlamak kendini, çekmek ortamdan bilumum tampon materyallerle... Eh madem çatışma ortamlarından etkilenmemeyi beceremiyorum, uzak durmayı başarmalıyım en azından!

3 Comments:

Blogger polente said...

Depresyon ilacı çalışırken minör depresyonumun majöre dönüşüşünü hatırladım bir an..
Komik değil mirim trajikomik!

12:15 ÖS  
Blogger eda kemal said...

tevekkeli değil benim kabız olmam o zaman :D

1:05 ÖS  
Blogger patrick bateman said...

aman dikkat diyorum, tüm o tampon olmalar en yoğun şekilde devam etsin ve de stres katsayısı yerli yerinde kalsın, gereklisiniz efendim sakin olunuz.

3:46 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home